Home Uutiset Tiukkaakin tiukempi WOD – "Fight Gone Bad!"

Tiukkaakin tiukempi WOD – "Fight Gone Bad!"

by Yllapito

Mitä WOD tarkoittaa?
”Workout of the Day”, eli ”päivän treeni”, on CrossFit -treenaajille suunnattu sarja erilaisia ja vaihtelevia, mutta erittäin tehokkaita treenejä. Yleisimmin tämä tarkoittaa joko a) 3 päivää treeniä ja yksi välipäivä, tai b) 5 päivää treeniä ja 2 päivää lepoa. Voit vaihtaa ”WOD:ia” joka päivä tai hioa tiettyä treeniohjelmaa huippuunsa.
WOD tarkoittaa myös ennätysten tekoa, sillä jokainen ”päivän treeni” haastaa sinut kisaan muiden treenaajien kanssa. Kilpaile treenikaverien tai koko maailman kanssa. Paranna henkilökohtaisia ennätyksiäsi samalla kun huollat kehoasi ja kuntoasi.
Tulemme esittelemään joka viikko tunnetuimpia WOD:eja – tartu siis haasteeseen, tarkista tämän viikon treeni alta ja halutessasi jätä kommentteihin oma tuloksesi!
HUOM! Muista aina suoritustekniikan oikeaoppisuus ja puhtaus – silloinkin kun väsyt!

Push-press

Push-press

WOD – ”Fight Gone Bad!”

Tämä harjoitus simuloi vapaaottelu-matsia, kyseessä on 3kpl 5 minuutin eriä (joskus voi käyttää myös 5-erän mestaruusottelu-mallia), joissa välissä on 1 minuutin tauko. Wodin nimi tulee siitä kun legendaariselta UFC-ottelija BJ-Penniltä kysyttiin sitä, kuinka tämä harjoitus vertautuu vapaaotteluun niin hän totesi: ”It’s like a fight gone bad”.
3 kierrosta:
Wall-ball – Miehet 20lbs pallo (9,07kg), 3 metristä/Naiset, 12lbs pallo (5,45kg), 3 metriin (toistoja)
Sumo deadlift high-pull – Miehet 75lbs (34kg)/Naiset 55lbs (24,95kg) (toistoja) (katso video)
Box Jump –  20″ (50cm boksi) (toistoja)
Push-press, Miehet 75lbs (34kg)/Naiset 55lbs (24,95kg) (toistoja)
Soutu (kilokalorien määrä)
Jokaista liikettä tehdään tasan minuutti eikä kelloa pysäytetä eri toistojen jälkeen. Jokaisen viiden toiston (5min) jälkeen voi halutessaan pitää minuutin tauon. Aina kun ohjaaja huutaa ”seuraava”, treenaajan on välittömästi siirryttävä tekemään seuraavaa sarjaa. Yksi piste per toisto, paisi soudussa saa pisteen per kilokalori – tavoitteena tietysti kerätä mahdollisimman paljon pisteitä. Onnea matkaan! 🙂

Termistöä:
Esim. 21-15-9 = liikkeiden toistoa sarjoissa. Esim. ensin 21 leukaa, punnerrusta ja kyykkyä, sen jälkeen 15 samoja liikkeitä ja lopuksi 9.
Clean = Rinnalleveto
Clean and Jerk = Työntö
Deadlift = Maastaveto
Ring Dip = Rengasdippi
Thruster = Voimatyöntö
Snatch = Tempaus
Squat Snatch = Kyykkytempaus
Overhead-kyykky = Suorilla käsillä kyykky
Double-under = Tuplanaruhyppy
Muscle-up = Voimaveto

0 comment
0

You may also like

Leave a Comment