Home Uutiset Muista nämä uutta treenipaikkaa valitessa!

Muista nämä uutta treenipaikkaa valitessa!

by Yllapito

Mitä asioita kannattaa miettiä uutta treenipaikkaa valitessa? Vai uskaltautuisinko kokeilemaan uutta lajia? Listasimme alle asioita jotka voit ottaa huomioon näitä miettiessäsi:
Omat tarpeesi. Yksi tykkää nostaa pelkkää rautaa, toinen joogata ja kolmas treenata vaihtelevasti eri lajeja. Älä sokaistu isojen keskusten suuresta tarjonnasta jos tosiasiassa juokset ainoastaan juoksumatolla ja huhkit crosstrainerillä. Silloin sinulle riittää perussali. Ja toisinpäin: älä valitse yksinkertaisinta ja edullisinta kuntosalia, jos haluat päästä liikkumaan ohjatusti aamuin illoin tai vaikkapa treenien jälkeen infrapunasaunaan. Mieti tarkkaan myös milloin liikut, tarkista aukioloajat sekä esimerkiksi ohjattujen tuntien aikataulut.
Budjetti. Mieti mitä palveluita todella käytät ja valitse kuntokeskuksesi sen mukaan. Älä maksa turhasta. Jos olet opiskelija, kysy opiskelija-alennuksista. Tarkista myös miten helposti tehdyn sopimuksen voi purkaa jos haluat tai joudut vaihtamaan treenipaikkaasi.

veto-saliMiltä tuntuisi idea kokeilla treeniä CrossTraining- tai Crossfit-salilla?

Kokeileminen. Kuntokeskuksia kannattaa käydä kokeilemassa rauhassa osana rutiiniasi. Näin näet miltä tilat luonnossa näyttävät ja tuntuuko paikka ”omalta”. Myös asiakaspalvelussa saattaa olla eroja samoin jumppien sisällössä. Jos pukuhuoneet ja suihkut ovat mielestäsi sotkuiset ja henkilökunta epäystävällistä, se ei tule ainakaan lisäämään treeni-intoasi.
Puskaradio. Kysele muilta mitä mieltä he ovat paikasta, johon haluaisit lähteä treenaamaan. Paperilla ja nettisivuilla kaikki keskukset antavat tietysti parastaan, mutta mikä onkaan asiakaskokemus todellisuudessa? Kysele muiden treenipaikoista myös, jos sinun on välillä vaikea motivoida itseäsi liikkumaan. Treenikaverit saattavat olla hyvä kannustin ja luoda hyödyllistä painetta lähteä ylös sohvalta ja sporttaamaan!
Location, location, location. Jos kiirettä pukkaa, ja kenelläpä ei: valitse treenipaikkasi läheltä sinua. Läheltä koulua, työtä, kotia tai ainakin hyvien kulkuyhteyksien varrelta. Toki pidemmän etäisyyden voi ottaa hyötyliikunnan kannalta ja juosta, kävellä tai pyöräillä sen. Ole kuitenkin rehellinen itsellesi ja luonteenlujuudellesi. Erityisesti talvella saattaa olla ikävä kahlata loskassa kovin kauas ja kesällä et välttämättä halua haaskata aikaa turhaan matkusteluun.

himajooga 1Voisitko saada vaikkapa joogasta uuden harrastuksen?

Muita pointteja. Mieti pidätkö rauhassa treenaamisesta vai onko treenaus sinulle myös tapa tutustua uusiin ihmisiin. Esimerkiksi vain naisille suunnattuja treenipaikkoja löytyy ja joskus vaikkapa infrapunasauna on sekä naisille, että miehille. Tarkista myös samoissa tiloissa toimivat muut yrittäjät: saman katon alta voi nykyään löytyä niin hierojaa, kosmetologia kuin ravintoterapeuttiakin.
Tärkeää on avata suunsa ja kysyä kaikki mielessä olevat kysymykset. Olet potentiaalinen asiakas ja kaikki palveluntarjoajat haluavat kyllä sinut heille treenaamaan. Siksi on turha epäröidä minkään asian kysymistä, sinua halutaan kyllä auttaa. Joka tapauksessa kannattaa tehdä rauhassa harkittu ja hyväksiosoittautunut päätös ennen sitoutumista.
Löydä itsellesi sopiva treenipaikka ja vaikkapa samalla uusi laji?
Uusia lajeja ja harjoituspaikkoja kannattaa mennä kokeilemaan avoimin mielin – miten voit tietää tykkäätkö vaikkapa Kickboxingista jos et ole sitä ikinä kokeillut? Tällaisissa kokeiluissa sinua voi auttaa vaikkapa SportSetter.fi:n tarjoamat palvelut. Kyseisen palvelun avulla pääset tutustumaan eri paikkoihin ja lajeihin ilman sitoumuksia edulliseen hintaan – vaikkapa juuri CrossTrainingiin tai joogaan.
Mitä tekijöitä sinä arvostat eniten treenipaikkaasi valitessa?
SportSetter

0 comment
0

You may also like

Leave a Comment