Home Uutiset Laihdutusneuvoja: kuinka säilyttää ihannepainosi?

Laihdutusneuvoja: kuinka säilyttää ihannepainosi?

by Yllapito
Laihdutusneuvoja: kuinka säilyttää ihannepainosi?

Jos olet jo treenannut pitkään ja kamppaillut painosi kanssa – kuten moni meistä – niin voi olla vaikeaa pysyä motivoituneena. Aina välillä olisi hyvä pysähtyä miettimään sitä miksi aloitimme treenaamisen. Kun saavutamme tavoitteemme, on vaikeaa löytää lisämotivaatiota, koska saavutimme jotain, jota olemme jahdanneet jo pidempään. Miksi jatkaa, kun saimme homman päätökseen?
Muista aina sinun henkilökohtainen MIKSI TEEN TÄTÄ -kysymys.
Istu alas ja mieti miksi aloit treenaamaan ja pudottamaan painoasi ja mitkä olivat ne suuremmat tavoitteet. Mikä ajoi sinut muutokseen? Oliko se pelkkä ulkonäkökysymys vai jopa terveydelliset syyt. Muistele tätä alkupistettä.
Tässä hiukan lisämotivaatiota:

1. Treenit auttavat koko perhettä

Tavoitteiden ylläpito auttaa koko perhettä voimaan paremmin. Painonpudotus ja sen hallinta on loputon prosessi, ja siitä on todella helppo livetä. On hyvä pitää mielessä, että jos palaat vanhoihin tapoihisi, niin se vaikuttaa jokaiseen elämän osa-alueeseen. Kun olet hyvässä kunnossa jaksat leikkiä lastesi kanssa, sinulla on enemmän energiaa kotona, pystyt tekemään sellaisia asioita mitä et aiemmin pystynyt tekemään. Pidä tämä mielessä.
Ylipainosta johtuvat sairaudet ovat ikävä tosiasia, ne vaikuttavat koko perheeseen. Perheesi on onnellinen, kun olet hyvässä kunnossa.

2. Suoraselkäisyys kannattaa

Kun aloit laihduttamaan, niin toivottavasti tajusit, että painonpudotus on ennen kaikkea elämäntapamuutos. Nyt on aika pitää se sana. Sinä muutit elämääsi, älä taivu vanhoihin tapoihin! Nyt on aika ymmärtää se, sinä muutit elämäsi suunnan.
Kaikki laihduttajat ovat samalla viivalla tavoitteidensa kanssa. Sinä olet nyt siinä pisteessä minne sinä itse halusit. Älä muutu. Pysy terveenä, syö terveellisesti ja liiku.

3. Hallitse elämääsi

Kun hallitset terveyttäsi, se vaikuttaa kokonaisvaltaisesti koko elämääsi. Sinusta tulee tehokkaampi, energisempi ja tuotteliaampi, joten käytä tämä uusi energia hyödyksi!

Kuinka säilyttää ideaalipaino?

1. Löydä motivaatiota

Muista se alkupiste, muista missä olit ja miksi aloit pudottamaan painoasi!

2. Pidä hauskaa

Jos tykkäät juosta, juokse hyväntekeväisyyden puolesta. Jos tykkäät kilpailla, ilmoittaudu kilpailuihin. Jos pidät ulkoilmasta, lähde luontopolulle tai patikoimaan. Etsi treenien hauskuus!

3. Aseta itsellesi pieniä haasteita

Luo pieniä haasteita itsellesi: ”tähtää matalalle, missaa pienesti”. Haasta itsesi ja kaverisi kuukausihaasteisiin: 75km juoksua kuussa tai vaikkapa 50 punnerrusta päivässä kuukauden ajan. Luo Facebook-sivu tätä varten ja kutsu treenikaverisi sinne. Pitäkää hauskaa yhdessä!

4. Muista miksi teet tätä

Aloita blogi, jonne kirjaat päivittäiset treenisi. Palaa ajoittain takaisin ja lue kuinka kamppailit haasteiden kanssa. Lue pienistä ja suurista voitoista. Luo omaa historiaasi!
Tärkeintä on kuitenkin muistaa, että vaikka olet ihannepainossasi, niin kisa ei ole vielä ohi. Jokainen uusi päivä on mahdollisuus uuteen voittoon. Haasta itsesi, pidä hauskaa ja muista miksi treenaat. Ota päivä kerrallaan.

0 comment
0

You may also like

Leave a Comment