Home Ravinto Mitä syödä ennen ja jälkeen Hot Jooga -tuntien?

Mitä syödä ennen ja jälkeen Hot Jooga -tuntien?

by Yllapito
Mitä syödä ennen ja jälkeen Hot Jooga -tuntien?

Hot Jooga teki läpimurron jokunen vuosi takaperin ja suosio tuntuu jatkuvan. Eikä ihme, sillä se on tehokasta ja hauskaa. Tämän takia onkin hyvä tietää, miten tankata ennen hikistä tuntia, ja mitä syödä sen jälkeen. Hot Jooga, kuten saunakin, rentouttaa lihaksia, mutta myös verottaa kehosi neste- ja elektrolyyttitasapainoa.

Mitä syödä ennen tuntia?

Mitä ikinä teetkin, niin vältä raskaan aterian syömistä. Maha täynnä ei ole kovin kiva hikoilla ja tehdä joogaliikkeitä. Yritä syödä kevyesti n. tunti ennen salille menoa. Tämä antaa ruoansulatuselimistöllesi aikaa prosessoida ruoka, ja tätä kautta saat energiaa.
Syö ruokia, jotka ovat kevyitä ja helppoja elimistöllesi. Syö ruokia, jotka tiedät kehosi hyväksyvän, jotta voit keskittyä pelkkään joogaan välittämättä mahasi ”puheesta”.

Jotta saat nopeaa energiaa, syö hiilareita ja sokereita:
Banaania tai omenaa
Salaatti pähkinöillä
Energiapatukka
Jugurtti tai viili, myslillä tai ilman
Ja muista nesteyttää. Ei liikaa, mutta sopivasti. Älä täytä mahaasi nesteillä, koska se tekee joogasta hyvin epämukavaa. Juo pieniä kulauksia vettä ennen tuntia.
Protskua

Mitä syödä tunnin jälkeen?

Juo aivan ensiksi vettä! Muista myös juoda itse tunnin aikana jos siltä tuntuu. Treenin jälkeen on hyvä juoda myös jotain tukevampaa, kuten täysmehua. Kurkku tai vesimeloni on täydellinen treenien jälkeinen snacksi.
Koska lihaksistosi on ollut kovassa rasituksessa, niin nyt on aika palauttaa kehoa proteiineilla. Juo kevytmaitoa, syö jogurttia, napostele kuivalihaa (beef jerky), syö muutama keitetty muna ja vähän juustoa. Koska olet hikoillut niin paljon, niin tarvitset myös energiaa, joten syö hedelmiä. Muista ennen kaikkea syödä terveellisesti, jotta joogasta on jotain hyötyä.

0 comment
0

You may also like

Leave a Comment