Home Blogi Proteiinia aamupalalle, osa 2

Proteiinia aamupalalle, osa 2

by Ulrika Lillsunde

Moikka, tässä vinkit seuraavalle hyvälle huomenelle!
Proteiinia aamupalalle – reseptisarja jatkuu munakkaiden muodossa. Aiemmassa tekstissäni annoin teille muutaman smoothiereseptin, seuraavaksi vuorossa lempiaamiaiseni: munakas.
Aloitan jokaisen päiväni proteiinipitoisella aamiaisella – munakkaalla – vaikka työt alkavat jo ennen aamuseitsemää. Normaaleina aamuina herään aamuviiden kieppeillä, keitän itselleni kupin kahvia ja alan kokkailla. Munakas valmistuu noin kymmenessä minuutissa, eli jollen nuku pahasti pommiin (which NEVER happens), ehdin paistella itselleni herkkuaamiaisen. Kuten alla olevasta kuvasarjasta näkyy, on aamiainen aina erilainen – yleensä munakas toimii mainiona ”kaikki mitä kaapista löytyy”-kombona. Eiliset salaatinjämät: pinaatti, tomaatti, sipuli ja fetajuusto sopivat munakkaaseen erittäin hyvin.
Aamupalamunakas
Kiireisen aamun ratkaisu: pilko jääkaappiin valmiiksi paprikaa, herkkusieniä ja kinkkua tai kalkkunaa. Aamulla voit vain lämmittää pannun öljyineen, rikkoa muutaman kananmunan ja heittää valmiiksi pilkotut kasvikset kananmunien sekaan.
Entäs he, jotka eivät ole tottuneet syömään aamupalaa? Aloita smoothieista ja totuttele syömään pieniä annoksia jotain kiinteää ruokaa aamuisin – esimerkiksi yhden keitetyn kananmunan muodossa.
Banaaniletut
Sitten niihin herkkuaamiaisiin. Ylläolevat banaaniletut toimivat sunnuntaibrunssin herkutteluosiona. Letut ovat jauhottomia, maidottomia, gluteenittomia ja HURJAN HYVIÄ. Kaiken kukkuraksi ne ovat todella helppo tehdä.
 
Banaaniletut (1:lle)
1 banaani
1 kananmuna
ripaus kanelia
Kuori banaani ja soseuta se (esimerkiksi blenderissä tai haarukalla). Sekoita joukkoon kananmuna ja ripaus kanelia. Lämmitä pannu keskilämpöiseksi ja paista pieniä lettuja. Letut ovat jokseenkin herkkiä hajoamaan, joten suosittelen pientä kokoa (tai lettupannua), matalaa paistolämpötilaa ja varovaista kääntämistä. Tarjoa lettuset marjojen tai hedelmien kera ja nauti puhtaasta aamiaisesta.
Ihanaa alkavaa päivää!
/Ulrika
 
P.S. Sivulauseena voisin mainita, että yritykselläni MyTrainingilla on etävalmennusryhmiä, jotka painottuvat ravintovalmennukseen. Seuraava etävalmennusryhmä alkaa 21.10.2013 – mukaan mahtuu kahdeksan ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Ilmoittaudu mukaan tästä!

0 comment
0

You may also like

Leave a Comment